Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Scientific board
Editorial Team
Content
Current
Archives
For authors
About
Publishing procedure
Submissions
Editorial requirements
Principles of publication ethics
Transfer of author property rights
Abstracting & Indexing
Protection of personal data
Downloads
The review procedure
The review procedure
List of reviewers 2018
List of reviewers 2019
List of reviewers 2020
List of reviewers 2021
List of reviewers 2022
List of reviewers 2023
List of reviewers 2024
ORCID
Announcements
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 110 No. 2 (2025): Eunomia - Sustainable Development
Vol. 110 No. 2 (2025): Eunomia - Sustainable Development
Published:
2025-10-31
Artykuły
RACIBORZ CULTURE CENTRE AS A CENTRE FOR ANIMATION, INSPIRATION AND DEVELOPMENT OF CULTURE IN THE LOKAL COMMUNITY
Ludmiła Nowacka
11-22
RACIBORSKIE CENTRUM KULTURY JAKO OŚRODEK ANIMACJI, INSPIRACJI ORAZ ROZWOJU KULTURY W SPOLECZNOŚCI LOKALNEJ (Język Polski)
THE HISTORY OF CHEMICAL WEAPONS – KEY EVENTS IN TERMS OF THE IMPACT OF THEIR PROPAGATION
Agnieszka Nowok
25-39
HISTORIA BRONI CHEMICZNEJ – NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA W ASPEKCIE SKUTKÓW JEJ ROZPRZESTRZENIANIA (Język Polski)
ANALYSIS OF AGENDA-SETTING ON THE 15TH ANNIVERSARY OF THE SMOLEŃSK AIR DISASTER IN MAIN NEWS BROADCASTS OF SELECTED TELEVISION STATIONS
Kamila Bąk, Wiktoria Boczar, Sandra Lepiorz, Krzysztof Łukoszek, Agnieszka Nowok, Marta Stefanik
43-64
ANALIZA AGENDY-SETTING W 15. ROCZNICĘ KATASTROFY SMOLEŃSKIEJ W GŁÓWNYCH WYDANIACH WIADOMOŚCI WYBRANYCH STACJI TELEWIZYJNYCH (Język Polski)
ANALYSIS OF THE CONTENT BOARDCAST ON THE 15TG ANNIVERSARY OF SMOLENSK AIR DISASTER IN THE MAIN EDITIONS OF THE MOST IMPORTANT TELEVISION STATIONS
Marta Dudek, Robert Szajthauer, Mateusz Mika, Lidia Szmalec, Michał Ostenda, Sandra Wojtaszek, Mateusz Okrent
65-76
ANALIZA PRZEKAZU TREŚCI W GŁÓWNYCH WYDANIACH WIADOMOŚCI NAJWAŻNIEJSZYCH STACJI TELEWIZYJNYCH W DNIU 15. ROCZNICY KATASTROFY SMOLEŃSKIEJ (Język Polski)
SUSTAINABLE DEVELOPMENT IN SOCIAL AWARENESS – A STUDY OF GENERATIONAL DIFFERENCES AND CHALLENGES RELATED TO SOCIAL EDUCATION
Sylwia Jurkowska
79-99
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ W ŚWIADOMOŚCI SPOŁECZNEJ – BADANIE RÓŻNIC POKOLENIOWYCH I WYZWAŃ ZWIĄZANYCH Z EDUKACJĄ SPOŁECZNĄ (Język Polski)
FAMILY ASSIST IN THE CONTEXT OF JUDICIAL OBLIGATION OF COOPERATION
Mirela Lubińska-Tomczak
101-109
(NIE)ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ DZIECKA UMIESZCZONEGO W RODZINIE ZASTĘPCZEJ (Język Polski)
LEGAL ASPECTS OF GENDER EQUALITY IN CLINICAL TRIALS
Jagoda Cholewa
113-123
RÓWNOŚĆ PŁCI W BADANIACH KLINICZNYCH – ASPEKTY PRAWNE (Język Polski)
INTELLECTUAL EXPERIMENT – A DIALOGUE WITH ARTIFICIAL INTELLIGENCE – CHATGPT IN THE CONTEXT OF EDUCATION MANAGEMENT AND RESEARCH METHODOLOGY
Henryk A. Kretek, Janusz Dworak
125-147
EKSPERYMENT INTELEKTUALNY – DIALOG ZE SZTUCZNĄ INTELIGENCJĄ – CHATGPT-EM W ASPEKCIE ZARZĄDZANIA EDUKACJĄ ORAZ METODOLOGIĄ BADAŃ (Język Polski)
FEARS OF LOSING RECOVERED TERRITORIES IN POST-WAR POLISH OPINION JOURNALISM IN THE 1940S
Natalia Klimaschka
149-159
OBAWY PRZED UTRATĄ ZIEM ZACHODNICH W POLSKIEJ PUBLICYSTYCE POWOJENNEJ LAT 40. XX WIEKU (Język Polski)
INNOVATIVE TEACHING MATERIALS FOR SLOVAK AS A FOREIGN LANGUAGE INTEGRATING CULTURAL HERITAGE FOR SUSTAINABLE LANGUAGE EDUCATION
Ružena Čiliaková
163-170
INNOVATIVE TEACHING MATERIALS FOR SLOVAK AS A FOREIGN LANGUAGE INTEGRATING CULTURAL HERITAGE FOR SUSTAINABLE LANGUAGE EDUCATION
PHYSICAL ACTIVITY AMONG UNIVERSITY STUDENTS IN EASTERN SLOVAKIA FOLLOWING THE EASING OF COVID-19 RESTRICTIONS
Agata Horbacz, Richard Melichar, Ľuboš Vojtaško, Dávid Kaško, Ján Junger
171-181
PHYSICAL ACTIVITY AMONG UNIVERSITY STUDENTS IN EASTERN SLOVAKIA FOLLOWING THE EASING OF COVID-19 RESTRICTIONS
CURRICULUM DOCUMENT IN THE CONTEXT OF MINORITY LANGUAGE EDUCATION
Mária Hušlová Orságová
183-192
CURRICULUM DOCUMENT IN THE CONTEXT OF MINORITY LANGUAGE EDUCATION
TRANSITION OF CHILDREN FROM A KINDERGARTEN TO PRIMARY SCHOOL COMPARISON OF CONDITIONS IN THE CZECH REPUBLIC, THE REPUBLIC OF POLAND AND THE SLOVAK REPUBLIC
Milena Lipnická, Karin Fodorová, Kornelia Solich
193-203
TRANSITION OF CHILDREN FROM A KINDERGARTEN TO PRIMARY SCHOOL COMPARISON OF CONDITIONS IN THE CZECH REPUBLIC, THE REPUBLIC OF POLAND AND THE SLOVAK REPUBLIC
NIE NISZCZYĆ FUNDAMENTÓW
Joanna Kapica-Curzytek
207-209
NIE NISZCZYĆ FUNDAMENTÓW (Język Polski)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Język Polski