ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ W ŚWIADOMOŚCI SPOŁECZNEJ – BADANIE RÓŻNIC POKOLENIOWYCH I WYZWAŃ ZWIĄZANYCH Z EDUKACJĄ SPOŁECZNĄ

Autor

Słowa kluczowe:

zrównoważony rozwój, świadomość społeczna, różnice pokoleniowe, wykluczenie informacyjne, edukacja ekologiczna, dostęp do informacji

Abstrakt

Celem artykułu jest analiza poziomu świadomości społecznej
na temat zrównoważonego rozwoju w różnych grupach wiekowych oraz identyfikacja
barier w dostępie do informacji i edukacji ekologicznej. Na podstawie badań własnych
oraz danych z raportów (CBOS, ESG Monitor, IPSOS) przedstawiono zróżnicowanie
wiedzy i zaangażowania w tematy związane z ochroną środowiska wśród młodzieży,
osób dorosłych oraz seniorów. Szczególną uwagę poświęcono wykluczeniu informacyjnemu,
które dotyka głównie osoby starsze i mniej wykształcone. Artykuł wskazuje na
potrzebę zindywidualizowanego podejścia do edukacji ekologicznej oraz konieczność
opracowania skuteczniejszych metod dotarcia do różnych grup społecznych. Omówiono
także problem manipulacji informacją, niedoskonałości systemu edukacji oraz znaczenie
rzetelnej komunikacji społecznej w kontekście globalnych zagrożeń środowiskowych.

Opublikowane

2025-10-31