KILKA UWAG O ROZWOJU ZRÓWNOWAŻONYM EDUKOSFERY W ŚWIETLE POSTULATÓW I FAKTÓW
Słowa kluczowe:
edukosfera, rozwój zrównoważony, Agenda 2030, edukacja ekologiczna, edukacja na rzecz rozwoju zrównoważonego, kondycja edukosferyAbstrakt
Artykuł zawiera uwagi, jakie nasunęły się autorowi o rozwoju
zrównoważonym edukosfery w naszym kraju i podobnych do niego. Punktem wyjścia
jest „Agenda 2030”, w której sformułowano postulat podnoszenia jakości edukacji oraz
cele, jakie zamierza się osiągnąć. Autor skupia uwagę na aliansie rozwoju zrównoważonego
z edukacją, który z jednej strony polega na większym niż dotychczas nauczaniu
o znaczeniu rozwoju zrównoważonego, a z drugiej strony, o wykorzystaniu edukacji do
propagowania rozwoju zrównoważonego. Porównanie stanu postulowanego edukosfery
ze stanem faktycznym prowadzi do wniosku o dużej i powiększającej się rozbieżności
między nimi. A realizacja postulatów napotyka na coraz większe trudności w teraźniejszym
coraz bardziej zagrożonym świecie, w którym przede wszystkim trzeba troszczyć
się o przeżycie a nie o edukację.
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2023 Akademia Nauk Stosowanych w Raciborzu
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.