STATUS PRAWNY PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO PROWADZONEGO PRZEZ PODMIOT NIEPUBLICZNY

Autor

Słowa kluczowe:

edukacja, przedszkole, prawo, podmiot prywatny, samorząd

Abstrakt

Opracowanie stanowi próbę analizy statusu prawnego przedszkola
publicznego założonego i prowadzonego przez organ prowadzący, który jest
podmiotem prawa prywatnego. Analiza współczesnego stanu prawnego jest dokonana
w oparciu o zgromadzone na podstawie kwerendy historycznej aktów już nieobowiązujących.
W dalszej części artykułu dokonano badania obowiązujących przepisów prawa
oświatowego dotyczących udzielenia zezwolenia na założenie i prowadzenie szkoły
(przedszkola). Zgodnie bowiem z brzmieniem art. 88 ust. 4 p.o. inna osoba prawna niż
j.s.t. i osoba fizyczna może po uzyskaniu zezwolenia założyć i prowadzić szkołę (przedszkole)
publiczną. Obok analizy historycznej aktów prawnych dokonano przeglądu
i omówienia przepisów prawa pod względem materialnym, procesowym oraz prawnofinansowym.
Na samym końcu zawarte jest podsumowanie oraz wnioski de lege ferenda.

Opublikowane

2024-02-22